Subscribe:

Ads 468x60px

Forumul     
Forumul IslamulAzi

marți, 27 septembrie 2011

Daca Profetul Muhammed ar trai azi in Europa - partea 3

Vinerea a fost din totdeauna o zi speciala si placuta pentru mine. Pentru fiecare musulman din lume, ea reprezinta sarbatoarea saptamanii, cand musulmanii celebreaza rugaciunea de vineri si isi exprima unitatea si adorarea colectiva a lui Allah Atotputernicul.

Cu toate acestea, de cand m-am mutat in Occident si mai ales aici in Anglia, noaptea de vineri a capatat o noua aroma. Sunt zguduit din somn tarziu, vinerea noaptea pe la ora 1, de zgomotul care vine din strada. Prin fereastra se poate vedea o imagine care a devenit aproape o obisnuinta: o incaierare intre niste tipi care doar ce si-au terminat o lunga noapte de baut in barul cartierului, incoronandu-si noaptea cu putina bataie, dintr-un motiv sau altul.

Mergand sub influenta

Noaptea de vineri a devenit de asemenea remarcabila din cauza ca spitalele asteapta un mare numar de oameni raniti in urma unor incidente legate de consumul de alcool. Asta ca sa nu mai vorbim de accidente si de bataile din autobuze. Numarul victimelor accidentelor cauzate de consumul prea mare de alcool in 2005 a fost de 15,400 (conform Statisticilor despre Consumul de Alcool: Departamentul de Transport. Raportul Anual 2005. Victimele soselelor din Marea Britanie. Anglia, 2007. Accesat in data de 30 noiembrie 2007)

Nu exista indoiala ca dependenta de alcool este foarte periculoasa si reprezinta o proplema grava. In ciuda tuturor legilor impotriva consumului de acool, aceasta problema ramane nerezolvata, afectand masiv intreaga societate.

Avem nevoie de mai mult de un afis in supermarket.

Recent, guvernul britanic a crescut varsta de la care se poate cumpara alcool la 21 de ani si poti vedea afise in magazine care spun: „Daca ai norocul de a arata mai tanar de 21 de ani, va trebui sa iti dovedesti varsta.”

In multe alte tari, este strict interzis sa conduci in timp ce te afli sub influenta alcoolului si o persoana care este prinsa conducand baut este amendata. In ciuda tuturor acestor incercari, procentajul persoanelor care consuma alcool este ingrijorator de mare si pericolele raman aceleasi.

Impresionanta schimbare a arabilor iubitori de vini intr-o societate care nu consuma alcool

Cand comparam aceasta imagine cu mesajul divin care a venit cu 1400 de ani in urma comunitatii de credinciosi care afirma ca este strict interzis sa ne apropiem de alcool, caci daunele sale sunt mult mai mari decat beneficiile si cat de receptivi au fost credinciosii acestui mesaj, vedem o adanca prapastie intre cele doua.

Aceasta ridica o intrebare interesanta: care a fost secretul care i-a schimbat pe arabii iubitori de vin din vremea Profetului intr-o societate neconsumatoare de alcool?

Intre munca si distractie 

O chestiune foarte importanta care este neglijata cand se discuta despre dependenta de alcool este motivul care a dus la aceasta dependenta. De ce beau oamenii? Desi este destul de nerealist sa raspunzi la o astfel de intrebare intr-un articol, putem considera ca viata pur materiala pe care o duc oamenii din Europa se intrezareste printre motive.

Stresul zilnic si grijile nu sunt in general compensate de un sanctuar alternativ de pace care poate calma inima si o poate umple cu liniste.

De luni pana vineri se munceste din greu, iar de week-end trebuie profitat la maxim.

Printre cele mai importante motive se afla de asemenea si gandirea comportamentala. O persoana care bea poate sa considere ca de luni pana vineri se dedica in intregime muncii si astfel in week-end trebuie sa se distreze cat se poate de mult.

Oamenii au nevoie de divertisment, fara indoiala. Cu toate acestea insa, unii oameni nu au decat un mod de a se distra: mersul la bar si bautul pana se uita de probleme si griji.

In general, musulmanii credinciosi nu au un asemenea tip de comportament caci cel care crede se bucura de fiecare zi si este capabil sa acumuleze satisfactie si un sentimentul ca a avut un tel care si l-a indeplinit prin fiecare actiune pe care o face.

Secarea capacitatii mintale nu inseamna distractie

In Islam, atunci cand oamenii intentioneaza ca prin fiecare fapta pe care o implinesc sa primeasca rasplata de la Allah prin ajutarea la crearea unei lumi mai bune, aceasta le ofera implinirea care umple golul din inimi.
A te distra nu inseamna a irosi timp sau a seca capacitatea mintii tale. Poti face o metoda de divertisment petrecerea timpului cu familia intr-un mod frumos sau iesirea la o cafenea cu prietenii. Astfel, toate lucrurile, chiar si distractia, au un scop in islam.

Puterea credintei vs. Puterea Legii

Fie ca ne place sau nu, bazandu-ne pe credinta noastra, noi hotaram multe lucruri in vietile noastre. Chiar si cei care afirma ca nu au o credinta au un set de principii care le guverneaza viata.

Un comerciant care isi inchide magazinul si isi sacrifica castigurile de o ora, in timp ce calatoreste o anumita distanta pentru a participa la rugaciunea de vineri, o face din credinta. Un student care ia o pauza de la studiile sale pentru a se ruga, o face din credinta, caci in lipsa credintei, viata devine lipsita de sens. Puterea credintei este ceea ce face ca un bolnav in stadiu terminal sa zambeasca pana in ultimul moment al vietii sale.

Islamul a constientizat importanta acestei puteri si rolul vital pe care il joaca in conturarea alegerilor pe care le face un om si a folosit in consecinta credinta urmasilor sai atunci cand a dorit sa interzica alcoolul.

Acest lucru a fost evident in felul in care Allah Preainaltul s-a adresat musulmanilor folosind expresia: „o, voi, cei care credeti”. Mesajul era urmatorul: „o, voi, cei care aveti credinta si care nu veti lasa niciodata puterea dorintei sa invinga puterea credintei.”

Construirea unei comunitati prin credinta

Mesajul a fost direct si eficient pentru ca Profetul Muhammed deja reusise sa implanteze credinta in inimile celor care il ascultau.

Timp de 13 ani in Mekkah, scopul principal al Profetului fusese acela de a crea o structura spirituala si a intari puterea credintei in inimile musulmanilor astfel incat musulmanii sa devina atenti cu ei insisi si sa se traga singuri la raspundere pentru faptele lor in fata lui Allah, inainte sa se gandeasca la regulile societatii.
Acest lucru a asigurat stabilitate si aplicabilitate invataturilor islamice in sfara privata inainte de a fi aplicate in public.

Daca nu esti prins in flagrant, esti nevinovat!

Datorita acestei metode intensive de educatie, puterea credintei a fost atat de puternica incat musulmanii nu au pus la indoiala nici una din poruncile divine atunci atunci cand le era transmisa. Raspunsul obisnuit oricarei porunci era: „am auzit si ne supunem” si simpul motiv era acela ca „Allah are grija de noi mai mult decat avem noi insine”.

Consider ca de puterea credintei avem nevoie in problema dependentei de alcool. Pe cand oamenii pot fi evazivi cand vine vorba de aplicarea legii, ei nu pot deveni evazivi cand vine de credinta interioara. In cazul legilor si regulilor societatii, daca nu esti prins „in flagrant”, esti nevinovat, dar in cazul credintei, constiinta interioara si credinta te insotesc mereu.

Natura gradualitatii

De multe ori nu reusim sa ne realizam planurile pentru ca preferam solutiile rapide, in detrimentul cailor lungi dar statornice. Interzicerea brusca a alcoolului nu este o solutie.  Intr-o societate in care aproape oricui ii place alcoolul si il considera o componenta a vietii lor cotidiene, daca se da o lege care interzice complet consumul de alcool, respectarea unei asemenea legi va fi foarte slaba, aproape nula. Esecul limpede al unei astfel de legi in Statele Unite, Canada, Suedia si Finlanda la inceputul secolului douazeci este cel mai bun exemplu pentru noi.

Deoarce oamenii au nevoie de gradualitate, Islamul ne-a invatat ca cele mai bune actiuni sunt cele care sunt mici dar constante. Din acelasi motiv, Profetul a recomandat gradualitatea in toate si a spus ca oamenii trebuie sa aplice aceasta strategie in toate aspectele vietii lor.

De fiecare data cand vorbea oamenilor despre Islam, primul lucru de care discuta era esenta Islamului: credinta in unicitatea lui Allah.

Gradualitatea s-a aplicat si consumului de alcool. Alcoolul a reprezentat uan din principala sursa de venit pentru arabi in acea vreme. Industria alcoolului era vitala, poate chiar mai importanta decat este astzai in societatea occidentala.

Daca islamul ar fi interzis abrupt alcoolul, ar fi insemnat sa semene revolta si sa prabuseasca o mare parte din economie. De aceea, Coranul a inceput prin pune intrebari legate de comertul cu alcool si respunsul dat de Allah transmitea un mesaj indirect ca cei sinceri in credinta ar trebuie sa se indeparteze de comertul cu alcool, care implica atatea pacate si rele.

Mai tarziu, o interzicere limitata a alcoolului a fost introdusa, cand celor credinciosi nu li se permitea sa implineasca rugaciunea in timp ce era baut. Din acel moment, comunitatea musulmana era pregatita sa primeasca si instructiunile finale ce interziceau consumul de alcool.

Instructiile finale era puternice si hotarate, iar raspunsul a fost lipsit de echivoc, datorita faptul ca oamenii erau deja pregatiti pentru ele.

Sa invatam din istorie

Companionii Profetului nu au avut nevoie ca o lege sa le fie impusa pentru a se conforma poruncii divine care sa interzica alcoolul pentru ca aveau o credinta puternica. Inimile lor erau pregatite sa recepteze cuvintele lui Allah.

Tarile in care alcoolul reprezinta o problema serioasa, nu pot pur si simplu sa emita niste legi stricte, care sa se aplice peste noapte sau sa rezolve problema prin distribuirea unor brosuri in centrele medicale. Depasirea problemei alcoolului presupune mult mai mult decat atat. Are nevoie de o strategie care a fost aplicata acum 1400 de ani si s-a dovedit a fi de succes.

Sursa: OnIslam.net

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu