Subscribe:

Ads 468x60px

Forumul     
Forumul IslamulAzi

sâmbătă, 8 octombrie 2011

Dificultatile dezvaluie adevaratul caracter al lumii

Nu te mira cand necazurile se abat asupra acestei lumi. Nu fac altceva decat sa-i dezvaluie adevaratul caracter si identitate.”

Daca omul se caieste in fata Lui, se bizuie pe El, isi purifica intentiile pentru El, mediteaza la El, profita de timpul sau, lumina credintei va straluci in inima sa si calatoria sa il va aduce mai aproape de Allah. Nu exista o distanta reala intre tine si El, ca sa fie nevoie sa te imbarci in calatorie. Si legatura dintre tine si El nu este taiata, astfel incat sa trebuiasca sa o repari.

Profetul Muhammed ne-a relatat ca Allah a spus: “Supusul meu continua sa se apropie de Mine, prin fapte, pana voi ajunge sa ii iubesc. Cand il iubesc, eu sunt auzul cu care aude, vederea cu care vede, mana cu care apuca si piciorul cu care merge. Daca imi cer, ii dau si daca va cauta refugiul Meu, il va gasi.” (Al-Bukhari) si “Daca se apropie de Mine cu un lat de palma, Ma apropii de el cu un brat. Si daca el se apropie de Mine cu un brat, Eu ma apropii de el cu un stanjen. Si daca el vine spre Mine pasind, Eu merg spre el grabit.” (Al-Bukhari, Muslim)

Una dintre cele mai generale legi ale lui Allah este aceea ca atunci cand Allah iubeste pe cineva, il va testa in aceasta viata. Allah spune: „Oare socotesc oamenii că vor fi lăsați [în pace], dacă vor spune “Noi credem!”, și că ei nu vor fi încercați?” (Sura Al-Ankabut: 2)

O marturisire de credinta trebuie sa fie testata. Allah spune: “Si vă vom încerca până ce îi vom cunoaște pe cei care luptă [pentru cauza lui Allah] dintre voi și pe cei statornici și vom încerca veștile despre voi.” (Sura Muhammad: 31)

Incercarile pot varia, dar reactia asteptata de la noi este aceeasi: rabdare si credinta. Vă vom încerca cu puțină spaimă, foamete, lipsire de bunuri, de suflete și de roade, dar binevestește celor răbdători.” (Sura Al-Baqarah: 155). “Veți fi încercați [în privința] bunurilor voastre și [în privința] sufletelor voastre. Veți auzi de la cei cărora Cartea le-a fost dăruită mai înaintea voastră și de la idolatri multe sudălmi. Iar dacă sunteți răbdători și sunteți evlavioși [cu siguranță] acesta este unul dintre lucrurile cele mai de preț.(Sura Ali-Imran: 186)

Allah anunta ca aceasta viata valoreaza foarte putin. Astfel, daca el priveaza o persoana de aceasta viata lumeasca, sau de o parte din ea si o ghideaza catre cainta si revarsa asupra ei Mila Lui si Paradisul in schimb, atunci ce schimb bun este acesta. De aceea, Profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) a spus: “Cel mai greu incercati sunt profetii, apoi cei mai buni, apoi cei mai buni. O persoana va fi incercata conform gradului sau de supunere fata de Allah.” (Ibn Hibban)

Din acest motiv, viata e plina de dificultati si provocari si oamenii nu ar trebui sa fie surprinsi sau sa intrebe de ce. Care este numele acestei vieti? Raspunsul in araba este “ad-dunya”, ceea ce literar inseamna viata inferioara. Asadar, nu este de mirare daca apar dificultati, maniere neplacute si consecinte fatale, caci acestea sunt derivate din insasi caracterul acestei vieti lumesti inferioare.

Acceptand aceasta natura a vietii lumesti il ajuta pe cel supus lui Allah sa dobandeasca o virtute de baza si sa traverseze un hop important in calatoria catre Allah. Aceasta este rabdarea la incercari. Rabdarea este cea care il aduce pe supusul lui Allah in prezenta Sa, cum s-a mentionat mai devreme: “O, voi, cei care credeți! Căutați ajutor întru răbdare și Rugăciune [As-Salat], căci Allah este cu cei răbdători!(Sura Al-Baqarah: 153) Daca suntem alaturi de Allah, de ce sa ne ingrijoram?

Rabdarea este de trei tipuri:
  1. rabdarea de a face bine
  2. rabdarea de a evita raul
  3. rabdarea la incercari
Rabdarea de a face fapte bune inseamna ca cel credincios trebuie sa fie mereu activ, fara sa isi ingreuneze singur lucrurile. Allah spune: “Nu v-a impus în religie nici o greutate.” (Sura Al-Hajj: 78). Profetul a vazut un batran plimbandu-se, sprijinit de cei doi fii ai sai si s-a interesat de el. Oamenii i-au spus ca el a jurat sa calatoreasca pe jos pana la Kaaba. Profetul a spus: “Allah nu are nevoie ca un batran sa se tortureze singur” si i-a poruncit sa mearga la Kaaba calare. (An-Nasaa'i). “Rabdarea” nu inseamna sa te torturezi singur sau sa-ti faci rau.

In ceea ce priveste evitarea raului, inseamna ca cel credincios ar trebui sa stea departe de ceea ce Allah a interzis. De exemplu, noi citim in Coran despre Profetul Iosif / Yusuf si unul din testele la care a fost supus: “Si a vrut să-l ademenească, împotriva voinței lui, cea în a cărei casă se afla și a încuiat ușile și i-a zis: “Vino încoace!” Însă el i-a răspuns: “Ferească Allah! Stăpânul meu mi-a dat bun loc. Într-adevăr nelegiuiții nu izbândesc!” (Sura Yusuf: 23)

Exista o mare rasplata pentru acest tip de rabdare. Profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa!) spune ca una dintre cele sapte persoane care se va bucura de umbra lui Allah in Ziua de Apoi este acela care este ispitit de o femeie frumoasa si bogata, dar el o refuza, spunand “Eu ma tem de Allah”. (Al-Bukhari si Muslim).

Rabdarea in privinta testelor lui Allah are nivele diferite, toate avand intelesul de a te abtine de la ceva. Nivelul de baza a rabdarii fata de incercarile lui Allah este abtinerea de la a face pacate. Apoi, un nivel mai inalt este acela de a te abtine de la a te plange prin vorbele tale. In cele din urma, cel mai inalt nivel de rabdare este acela de a te abtine de la a te plange chiar si in inima ta.

Abtinerea de a pacatui este o conditie pentru purificarea sufletului. Allah spune despre ipocriti: “I-am apucat Noi cu chin, însă ei nu s-au supus Domnului lor și nu s-au rugat [Lui] cu umilință.” (Sura: Al-Mu’minun: 76)

Cand o persoana se confrunta cu probleme, ea se afla la o rascruce de drumuri: sa se caiasca si sa se predea in fata lui Allah sau sa pacatuiasca, ceea ce duce la picarea testului. La un nivel mai inalt, rabdarea in fata incercarilor lui Allah necesita si abtinerea de la a te plange de incercari. Aceasta este numita “rabdarea cuminte”, asa cum ne spune Allah in povestea lui Iacob, cand a spus: “Deci [nu-mi rămâne decât] răbdarea cuminte!(Sura Yusuf: 18) si “A rãspuns el: „Însă eu nu mă plâng decât numai față de Allah pentru supărarea și mâhnirea mea, căci eu știu de la Allah ceea ce voi nu știți!(Sura Yunus: 86). Profetul Iacob se plangea numai lui Allah si refuza sa se planga oricui altcuiva.

Rabdarea in fata incercarilor lui Allah la nivelul inimii este cea mai buna maniera de a fi rabdator. Credinciosul ajunge la acest nivel nu numai cand se abtine de a la discuta despre incercare, dar nici macar nu sufera pentru aceasta. Sufletul este mereu linistit, chiar si in apogeul crizei. Profetul a spus: “Adevarata rabdare este aceea manifestata la prima atingere a nenorocirii.” (Al Bukhari si Muslim)

Daca cel credincios este rabdator in fata incercarilor, el va avansa pe calea lui Allah. “Jur pe timp! Că omul va fi în pierdere, afară de aceia care cred și împlinesc fapte bune și se îndeamnă unul pe altul tre Adevăr și se îndeamnă unul pe altul la răbdare.” (Sura Al-Asr: 1-3) si “Si nu am înălțat pomenirea ta? Alături de greu vine și ușorul!(Sura Ash-Sharh: 4-5)


Sursa: OnIslam.net



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu