Subscribe:

Ads 468x60px

Forumul     
Forumul IslamulAzi

marți, 11 octombrie 2011

Rupe cercul pacatului

M-am dezamagit pe mine insumi de prea multe ori in viata; am tintit sus, am mers pana la jumatate si apoi am abandonat, ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat, ca si cum nu merita efortul. De fiecare data cand fac acest lucru, ma uit cu ranchiuna la imaginea mea din oglinda, spunandu-mi “Ce este in neregula cu mine? Ce nu inteleg? De ce nu vad Focul in fata mea? De ce sunt atat de sigur, atunci cand fac toate aceste lucruri, ca ma voi duce in Paradis, justificandu-mi astfel derapajele cu scuze din belsug?”
Daca nu realizam ca pacatuim, nu vom putea niciodata sa le prevenim. Exista multe tipuri de greseli dar constientizarea lor face toata diferenta.
Tipuri diferite
Primul tip de greseala este cea a ignorantei. In aceste greseli, nu ne dam seama de pericolul neascultarii Creatorului. In astfel de timpuri, ar trebui sa urmam sfatul celor de dinaintea noastra, care au spus: “Nu te uita la cat de mic este pacatul, ci uita-te la maretia Celui impotriva Caruia pacatuiesti”.
Un alt tip de pacat este acela facut doar pentru a urma o dorinta. Stim ca ceea ce facem este gresit si stim ca pacatuim impotriva Celui Atotputernic; cu toate acestea continuam sa o facem, din neputinta controlarii propriilor dorinte. In aceste chestiuni trebuie sa ne intarim autocontrolul si retinerea, pentru a nu fi condamnati precum cei despre care Allah spune in Coran:
Îl vezi tu pe acela care și-a luat pofta sa drept Dumnezeu al lui cu bună știință și pe care Allah îl duce în rătăcire și-i pecetluiește auzul său și inima sa și întinde un văl peste vederea lui? Cine-l va călăuzi pe el după Allah? Oare voi nu luați aminte? (Sura Al-Jathiyah: 23)
Un alt tip de greseala este cel legat de timp si de locul in care se afla cel ce pacatuieste. Poate sa varieze de la “fac asta numai cand ma culc foarte tarziu” sau “doar atunci cand ma duc in vizita la prietenul meu”. Acest tip de greseala poate fi eliminat foarte usor, prin evitarea factorului care o determina.
De exemplu, daca petrecem mai mult timp cu un anumit grup de prieteni ne duce la comiterea unui pacat, cea mai buna modalitate de a elimina pacatul este incetarea de a mai iesi cu acestia. Cu toate acestea, cateodata, nu putem elimina acest factor din viata noastra si atunci trebuie sa depunem un efort suplimentar pentru a evita comiterea greselii.

Cel mia rau dintre pacate este acela care este facut public. Profetul (Pacea si binecuvantarea lui Allah fie asupra sa a spus): “Intreaga mea comunitate va fi iertata, mai putin cei care comit pacate in public, adica pe aceia care au pacatuit noaptea si Allah a acoperit pacatul lor, dar cand dimineata vine, ei spun: “O, cutare, eu am facut asta si asta”, desi Allah acoperise aceste lucruri pentru el.”
Remediu
O data ce pacatele au fost recunoscute, exista pasi care trebuie facuti. Am auzit mai multe solutii oferite de diferite persoane, dar acesti 6 pasi mi se pare cei mai cuprinzatori:
  1. Admite-ti greseala
  2. Caieste-te in fata lui Allah
  3. Nu-ti gasi scuze
  4. Fii serios cand vrei sa te schimbi
  5. Constientizeaza urmarea pacatului
  6. Nu fii precum o lumanre, luminandu-i pe altii, dar arzandu-te pe tine
In cele din urma, trebuie sa realizam ca un doctor nu este doctor pentru ca asa pretinde el, un chirurg nu este chirurg pentru ca a pretins ca este indemanatic si un profesor nu este profesor doar pentru ca a spus: Eu pot preda. Intai au dat o serie de examene, de care nu toti trec.

Sursa: Suhaib Webb.com - http://www.suhaibwebb.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu